Fight Hypertension with Dairy
Posted by Marly on May 29th, 2009 at 01:58pm
A new study by the American Journal of Clinical Nutrition reveals that those who eat more dairy have a lower risk of high blood pressure. In fact, studies on the DASH diet, Dietary Approaches to Stop Hypertension, reveal that increasing dairy is even more effective on decreasing blood pressure than fruits and vegetables.
Even though many are unaware they have high blood pressure, it effects over 50 million Americans and counting! Not only can this problem lead to heart failure and stroke, but it has been proven to affect memory loss as well.
The DASH diet calls for 3 daily servings of low-fat dairy and 8-10 servings of fruits and vegetables. Don’t worry, because studies show your favorite high-fat dairy foods won’t cause hypertension.
There are a lot of easy ways to add low-fat dairy to your daily meals. For instance, use skim milk in your cereal for breakfast, add a yogurt-fruit smoothie for for lunch and top your baked potato with fresh, low-fat mozzarella cheese for dinner.
To find out more about the DASH diet, click here.
Tags: dairy, DASH, diet study, health diets, hypertension, new study
Under Diet Studies+ Health+ healthy eating+ News Tags: dairy, DASH, diet study, health diets, hypertension, new study



Leave a Comment for Fight Hypertension with Dairy